Zašto utihnuti blog

3 min

Postoje tri razloga zašto se sadržaj javno objavljuje.

Prvo da raščistimo sa pojmovima. Pogrešno je reći da se sadržaj “deli” (share) na Internetu. ‘Deliti’ podrazumeva nekakvo zajedništvo. Mogu da podelim parče torte sa drugom. Možda delim stan sa cimerom. Delimo slično mišljenje o novom filmu. Delimo ovaj težak trenutak.

Tu bi trebalo povući granicu.

Objavljivanje informacija nije deljenje, već emitovanje; nema komponentu zajedničkog posedništva. Ni znanje se ne deli: ne učimo od drugih, već isključivo sami; naravno, sami uz pomoć emitovanih informacija, prethodnog iskustva i čega sve ne.

Dakle, sadržaj na Internetu (ili kakvom medijumu) se ne deli. On se postavlja, emituje, objavljuje na virtuelnim mestima pored kojih ljudi prolaze ili se zadržavaju. Internet je samo ogroman, šljašteći bilbord.

Da se vratim na razloge.

Mišljenje

Prvi razlog se tiče potrebe da čovek nešto znači. Ovo osećanje nije ni dobro ni loše; kako se nosimo s njime nas određuje.

Reč je o emitovanju nekakvog mišljenja - čak i kada ono nije u formi reči, već je, na primer, fotka vaše mačke koja radi sve što i sve ostale mačke na svetu. Pridodajemo važnost (opravdanu ili ne) emitovanom, jer smo - eto - posebni, a mišljenje je naš izražaj. Zato brojimo srca i palce, pričamo o dosegu, maštamo o prepoznavanju.

Malo mišljenja je zaista vredno. To što imamo internet, ne znači da smo vredni konzumiranja. Zapravo, što više razmišljam (ha!), čini se da je mišljenje (ali ne misao!) precenjen proizvod.

Sadržaj

Drugi razlog je namera ponovne upotrebe. Emitujemo sadržaj koji drugi mogu da iskoriste za nešto - da se nasmeju, pri učenju, da se pozove na akciju.

Slobodan sadržaj, oslobođen egoizma mišljenja (ali ne i iskustva!), ima vrednost. Ponavljam, upliv mišljenja sam po sebi nije loš: naše je da kritički procenjujemo i odredimo se prema onome što konzumiramo.

Angažovanje

Najvažniji razlog emitovanja je i najređi - poziv na angažovanje (engage). Angažovanje je zapravo put od emitovanja do pravog deljenja. Time važi i obratno: angažovanje je način uoptrebe sadržaja koji predstavlja put od konzumiranja do angažovanja.

Angažovanje je vrednosni filter beskonačnog sadržaja.

Angažovanje košta samo jedno: vreme, te je zato toliko vredno. Vreme možete podariti uživo, učestvovanjem; ali i kroz donacije (novac kao vrednost u korelaciji sa vremenom utrošenim za sticanje istog).

Samo-uvid

Ovako razložene, stvari su jednostavne za uvid. Prvi razlog ućutkujem (nemam puno pokrića), drugome dajem mesta (imam iskustva godina), a treći, nažalost, ne dostižem. Pisanje je sjajna veština za usaglašavanje unutrašnjih glasova, svima bih je preporučio. No, pisati se može i u tišini.

Ispostavlja se da imam očekivanja: priželjkujem učestvovanje, a gnušam se emitovanja. Da znam kako, okupio bih one koji bi da dele i osnažio da delaju.

Idemo dalje.

🧧
Nisam definisan svojim stavovima. Stavove usvajamo, menjamo, nadograđujemo, ali oni ne čine nas same. Manje je važno da li se slažemo, koliko da se razumemo.