22 min or less
Sve što imaš da kažeš može da stane u 22
minuta ili manje. Zameni ‘može’ sa ‘mora’.
“Osećanje da nešto znači.”
Postoji sedam ljudskih potreba/želja koje bivaju zadovoljene – osim jedne, koja je isto tako duboka kao želja za snom i jednako preko potrebna kao želja za hranom, a koja ipak često ostaje nezadovoljena. Frojd je naziva “željom za ličnom veličinom”, a Djui “čežnjom da budemo važni”.
Danas postoji jeftin način kako bezuspešno pokušavamo da utolimo ovu potrebu: postavljamo se što više na svima dostupnom medijumu.
Rezultat su sadržaji koji vape za pažnjom. U psihologiji je to odlika narcisoidnog poremećaja ličnosti, koju karakteriše uvećano osećanje samouvažavanja i jedinstvenosti (“zaljubljenost u samog sebe”). Vrednost sopstvene ličnosti se nerealno naglašava uz izraženu egocentričnost.
Beskonačni sadržaji
Rezultat su sadržaji koji traju nerazumno beskonačno.
Sticajem okolnosti, presedeo sam pregršt predavanja i posetio kamaru zvučnih i video sadržaja. Nalazim da bi većina kreatora sadržaja trebalo da se preispita. Jer 80 minuta nekakvog razgovora, ili pak suludih 140 minuta intervjua - da li zaista misliš da vredi i zaslužuje bilo čiju (skupu) pažnju!? Stav mi se ne menja čak i kada je tema dobra, a izlagači razumni ljudi od kojih imaš šta da čuješ. Naročito sam osetljiv na ‘sirove’, nefiltrirane sadržaje: pritisni rec
i snimaj, pa nek traje dok virtuelna traka ne istekne.
Javnom sadržaju namenjenom emitovanju se lako odredi cena. Ako praviš 60 minuta za 100 ljudi, to je stotinu časova tuđeg vremena. Dakle, sadržaj mora vredeti stotinu časova uloženog vremena i sa tvoje strane.
Lako je napraviti beskonačan sadržaj. Veština i suština je napraviti sažet.
Formula
Svaka tema se može predstaviti u 22
minuta. Formula je sledeća:
2m
punch : najvažnije (!) vreme. Odmah počni sa idejom. Ne zanima me kako se zoveš, da li si zabavan, ni kakav si mega-car. Predajem ti najvažniju stvar na svetu, a to je moja nepodeljena pažnja - poštuj to.7m
sell : prodaj mi ideju, želim da je osetim.6m
prove : dokaži mi premisu, želim da je razumem.5m
call : prozovime i izazovi me, učini da poželim akciju.
Ako neko sabira, videće da nedostaju još 2 minuta. Izvol’te i njih, poslužite se i udenite gde mislite da treba.
Formula važi za sve tipove sadržaja (monolog, dijalog), bez obzira na temu.
p.s. da, znam za TED-ovih 18 minuta. Uklapa se u formulu: oduzmite ona 2 minuta koja su nedostajala.