22 min or less

2 min

Sve što imaš da kažeš može da stane u 22 minuta ili manje. Zameni ‘može’ sa ‘mora’.

“Osećanje da nešto znači.”

Postoji sedam ljudskih potreba/želja koje bivaju zadovoljene – osim jedne, koja je isto tako duboka kao želja za snom i jednako preko potrebna kao želja za hranom, a koja ipak često ostaje nezadovoljena. Frojd je naziva “željom za ličnom veličinom”, a Djui “čežnjom da budemo važni”.

Danas postoji jeftin način kako bezuspešno pokušavamo da utolimo ovu potrebu: postavljamo se što više na svima dostupnom medijumu.

Rezultat su sadržaji koji vape za pažnjom. U psihologiji je to odlika narcisoidnog poremećaja ličnosti, koju karakteriše uvećano osećanje samouvažavanja i jedinstvenosti (“zaljubljenost u samog sebe”). Vrednost sopstvene ličnosti se nerealno naglašava uz izraženu egocentričnost.

Beskonačni sadržaji

Rezultat su sadržaji koji traju nerazumno beskonačno.

Sticajem okolnosti, presedeo sam pregršt predavanja i posetio kamaru zvučnih i video sadržaja. Nalazim da bi većina kreatora sadržaja trebalo da se preispita. Jer 80 minuta nekakvog razgovora, ili pak suludih 140 minuta intervjua - da li zaista misliš da vredi i zaslužuje bilo čiju (skupu) pažnju!? Stav mi se ne menja čak i kada je tema dobra, a izlagači razumni ljudi od kojih imaš šta da čuješ. Naročito sam osetljiv na ‘sirove’, nefiltrirane sadržaje: pritisni rec i snimaj, pa nek traje dok virtuelna traka ne istekne.

Javnom sadržaju namenjenom emitovanju se lako odredi cena. Ako praviš 60 minuta za 100 ljudi, to je stotinu časova tuđeg vremena. Dakle, sadržaj mora vredeti stotinu časova uloženog vremena i sa tvoje strane.

Lako je napraviti beskonačan sadržaj. Veština i suština je napraviti sažet.

Formula

Svaka tema se može predstaviti u 22 minuta. Formula je sledeća:

Ako neko sabira, videće da nedostaju još 2 minuta. Izvol’te i njih, poslužite se i udenite gde mislite da treba.

Formula važi za sve tipove sadržaja (monolog, dijalog), bez obzira na temu.

p.s. da, znam za TED-ovih 18 minuta. Uklapa se u formulu: oduzmite ona 2 minuta koja su nedostajala.

🧧
Nisam definisan svojim stavovima. Stavove usvajamo, menjamo, nadograđujemo, ali oni ne čine nas same. Manje je važno da li se slažemo, koliko da se razumemo.