Dragi startapi, vi ste...
Suočen sam bio s iskustvima nekoliko tehnoloških preduzetničkih poduhvata (dakle, startapa) u poslednje vreme. To me je podstaklo na razmišljanje, koje je na kraju formiralo misao sličnu rečima Stiva Džobsa koje je izustio pri obraćanju mladim preduzetnicima Silikonske doline:
Vi… vi ste zapravo prodavci. To što znate da napravite proizvod koji prodajete je sporedna stvar. Bitno je da uočite ovo što ranije tokom razvoja i da kroz ovu prizmu fokusirate svoje vreme.
Zaista je toliko jednostavno. I značajno menja pristup. Jer mi, razvijaoci (dakle, programeri), često ne vidimo dalje od monitora koji nas ohrabruje lažnom vrednošću. Ne, vrednost se pravi svuda iza tog monitora ispred koga sedimo.
Uočite da se Stiv ne naglašava novac, energiju ili nešto treće, već vreme. Možda jer su mu dani već bili odbrojani; kako bilo, vreme je resurs koji nepovratno ulažete u proizvod. Zato je bitno na vreme (!) razjednačiti razvoj i proizvod.
Lepo rečeno, Stive.
(Osim što to nisi ti to rekao : )