Tri vikend projekta

4 min

Nekoliko ideja za vikend projekte.

Imam s čim, nemam s kim :) Bacim u blog, pa idemo dalje.

GoGoLog

Praćenje progresa na mapi

Bilo bi kul kada bi se progres dugotrajog zadatka mogao pratiti kao, na pr. put od Beograda do Rima (kopnom, ne vazdušnom linijom). Kako smo bliži ostvarenju cilja, tako se pomera i naš virtuelni položaj na putu po mapi, a put do destinacije se smanjuje. Umesto dosadne, jednodimenzionalne vrednosti progresa (NN procenata), progres postaje ono što zapravo delom i jeste - putovanje.

Ovo nije sportska aplikacija. Dovoljno je izabrati početnu i krajnju destinaciju, kao i koliko je dužina jediničnog napretka za bilo kakav cilj. Na primer, cilj: pročitati 1000 stranica se može predstaviti kao put od Barselone do Cadiza. Kako napredujemo sa čitanjem, tako unosimo broj pročitanih strana, a one se mapiraju u pređenu kilometražu puta. Naravno, podržano je i praćenje sportskih ciljeva: akumulira se pređena kilometraža sa pametnog sata i polako nas pomera na putu od, na primer, Njujorka do San Franciska.

Tokom puta, aplikacija bi prikazivala interesantne detalje u vezi trenutne lokacije (vikipedija), javno dostupne fotografije okoline, kao i lokalne novosti, vremensku prognozu i sl. Sve da učini osećaj “putovanja” pravim.

Napredna (plaćena) verzija bi podržavala interakciju sa drugim korisnicima koji su u blizini (bliže ili dalje); prijatelje koji bi navijali za vas pored puta itd. Sponzori bi mogli da postavljaju “bilborde” u regionima, povremeno tokom puta (ukoliko je to izvor prihoda).

Click 4 Goal

Kliktanjem reklame u dobre svrhe

Kompanija dostavlja vizuelno primamljivu reklamu. Reklama mora da zauzima samo jednu stranu i mora da ima animaciju koja oslikava progres od 0 do 100%. Na kompaniji je da bude kreativna: to može biti flaša koja se polako puni, avion koji preleće svet, drvo koje lista i sl.

Posetioci dolaze na sajt, trenutno aktivnu reklamu. Tu se nalazi jedno i samo jedno dugme: “Click”. Svaki put kada se dugme klikne, ukupni progres napreduje. Kompanija kupuje klikove; na primer 10k klikova može da bude 1000 USD.

Jednom kada se dostigne 100%, kompletna uplata firme odlazi u prethodno dogovorenu humanitarnu organizaciju (minus neophodni troškovi održavanja).

Ideja je 1) da se reklame upotrebe za dobre svrhe 2) reklame budu iskrene: ne pojavljuju se tamo gde ih ne želimo i eksplicitno kupuju naše vreme, umesto da nam ga kradu bez našeg pristanka.

Social Movie

Svako je filmska zvezda

Reč je o igranom filmu u kome glumi svako ko želi - jednu ulogu može da igra mnogo glumaca.

Filmski scenario se deli na scene, kako je to već uobičajeno. Svaka scena opisuje kako treba biti snimljena, šta se nalazi u njoj, kako se akteri ponašaju, šta rade i šta izgovaraju. Ukratko, opisano je sve šta treba biti snimljeno.

Na sajtu se ceo film postavlja kao niz scena. Korisnik jednostavno bira scenu koju želi da odigra. Uzima telefon ili kameru, snima sebe ili svoju ekipu; pa to pohrani na sajt. I to je sve :)

Pored velike slobode u realizaciji snimanja scene, postoji jedan zahtev: akteri moraju da imaju jasno vidljive oznake koje ih međusobno razlikuju. Zavisno od scenarija, jedan od aktera, na primer, mora da nosi kapu i bude u plavoj majici, drugi mora da ima šal oko vrata i tome slično. To je neophodno da bi lakše ispratili tok radnje.

Posetioci mogu da glasaju za najbolje snimljene scene, pošto se može snimati koliko god puta, svako ko to poželi.

Na kraju, scene se povezuju i ceo film se montira. Dodaje se muzika, malo post-produkcije i - to je to. Social Movie je spreman (nemam bolji naziv.)

Bonus

🧧
Nisam definisan svojim stavovima. Stavove usvajamo, menjamo, nadograđujemo, ali oni ne čine nas same. Manje je važno da li se slažemo, koliko da se razumemo.